Wysoka pozycja serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania to niezbędny element budowy każdej silnej marki. Chcąc docierać do szerokiego grona użytkowników sieci, musisz być wysoko w Google. W czasach, gdy coraz większa liczba internautów korzysta niemal wyłącznie z urządzeń mobilnych, pozycjonowanie strony internetowej pod kątem telefonów czy tabletów staje się podstawowym elementem, od którego należy rozpocząć planowanie każdej kampanii SEO.
Ponad 97% internautów w Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach na świecie, korzysta z Google. Twórcy największej globalnej wyszukiwarki, od dawna modyfikują jej algorytm w kierunku jak najlepszego dopasowania wyników organicznych do potrzeb i preferencji użytkowników smartfonów i tabletów. Google promuje mobilne wersje stron internetowych, m.in. poprzez wprowadzenie Mobile-First Index - zmiany w algorytmie sprawiającej, że to właśnie przenośna - a nie desktopowa - wersja witryny będzie mieć kluczowe znaczenie przy ustalaniu rankingu.
Jednocześnie, z każdym kolejnym rokiem przybywa osób, które z sieci korzystają głównie na smartfonach. Jednocześnie, według danych Connected Life, blisko 48% Polaków przyznaje, że z urządzeń mobilnych korzysta przez ponad 2 godziny dziennie, natomiast zgodnie z raportem przygotowanym przez Statista, z sieci na swoich smartfonach korzysta już 62% użytkowników.
Biorąc pod uwagę powyższe dane, zmieniające się przyzwyczajenia internautów oraz kierunek, w jakim konsekwentnie zmierzają zmiany algorytmów Google, pozycjonowanie SEO strony internetowej z uwzględnieniem wytycznych dla urządzeń mobilnych staje się koniecznością każdego posiadacza serwisu www. Najważniejsze powody, dla których należy pozycjonować witrynę mobilnie, to: